Voorbereidingen deel 2

29 oktober 2016 - Spijkenisse, Nederland

Het is al weer even geleden dat ik iets geschreven heb over mijn voorbereidingen. Het is van af nu nog 31 dagen voor ik ga vliegen naar abu dhabi en van uit daar naar bangkok. De afgelopen weken ben ik bezig geweest met de wat minder leuke en saaie kant van het reizen 1. Vaccinatie's halen melariatabletten kopen 2. reisverzekeringen afsluiten 3. Mastercard aanvragen 4. visum aanvragen. Vooral die laatste 2 items waren even een hoop gedoe. Probeer maar eens een craditcard aan te vragen als je geen vast salaris hebt boven de €1250 (hint laat iemand borg staan dat voorkomt gezeur en gezijk. En het visum is een verhaal appart. Omdat ik het vertik om 50 euro extra aan een visumcentrum te betalen heb ik het zelf gedaan bij de thaise ambasade. Dit is goed zelf te doen als je genoeg geduld, en geld voor de parkeermeter hebt. Je kan er overigens ook niet pinnen je ziet gepensioneerde ook met een grote stapel flappen om dit uit te geven aan een jaar visum. Lees overigens voor je gaat eerst de informatie over wat je allemaal mee moet nemen 9 van de 10 mensen staat daar incompleet waardoor het wachten erg lang duurt. Maar na 2 en een half uur met 11 anderen mensen in een kamertje te staan tergrote van mijn slaapkamer het zien hoe een man hardhandig naar buiten werdt gewerkt en het gezijk en het comentaar van verschillende bejaarden aan te horen kon ik dat ook weer van mijn bucketlist afstrepen. De man achter de balie vroeg nog of ik mijn passport op liet sturen of dat ik nog even langskwam om hem op te halen de keuzen was snel gemaakt ik liet hem op sturen. Wat mij later een lichte onzekerheid heeft gegeven. Ik heb bijna 2 weken in de onzekerheid over mijn paspoort gezeten gelukkig kwam hij vandaag binnen.

Nu nog voor vietnam, maar gelukkig kan dat via internet en dan een visum on arrivel

1. Ton:
    30 oktober 2016
    valt niet mee zo'n visum. zie ook wel een paar taalfoutjes, maar ja dyslexie hé, het is je vergeven