Cambodja tot zo ver

26 januari 2017 - Krong Preah Sihanouk, Cambodja

Hoi hoi allemaal ik ben van uit saigon naar kampot gegaan met de bus en met een overstap in phnom phen. Een stad waar ik echt niet naar terug ga. Hellaas was het hostel waarom ik naar kampot reisde al vol geboekt. Wat ik dus gedaan heb is meteen door reizen naar sihanoekville. Dit is een havenstad waarvan ik gok dat het in een paar jaar verziekt is door het toerisme want het heeft prachtige stranden. Het leuke van dit plaatsje is dat er een lost in neverland (peterpan thema) hostel is. Ik als peterpan stam lid moet daar natuurlijk mijn foto maken voor cambodja. Wat een grote tegenvallers ik had wel kunnen verwachten dat een hostel met de naam lost in neverland hippy's aan zou trekken maar dit was wel heel erg. Het water deed het niet de wc was verstopt en het enigen wat je er kon kopen was bier en sterke drank. Iedereen was ook echt LOST IN NEVERLAND zelfs het personeel was stoond. Echter dacht ik lekker boeie het is rustig er zijn geen mensen en ik blijf wel 1 nachtje. In de middag kwamen er dus ook anderen mensen terug van het strand en was het vol. Een hostel vol met mensen die stoond zijn. Ik snap deze mensen niet ze komen uit europa of amerika als je daar wiet gebruikt krijg je een boete , in nederland alleen een afkeurende blik en mag de de straat weer op. Waarom veel geld of zelfs je leven riskeren door het hier te doen. (Een politie inval is minimaal dat weet ik ook wel maar toch.) Maar 1 nachtje gebleven omdat er nergens anders in sihanoukville een plek meer beschikbaar was. Vanmorgen dus weg gevlucht uit dit hostel. 8 dollar op de bali gelegd met het briefje (here is 8 dollar 2 for the 2 beers, and 6 for the night, see you later in uhmmm NEVERLAND!!!) Het personeel lag zijn roes nog uit te slapen (9 uur 'scochtens) en ik had zonder probleem de hele kassa mee kunnen nemen. Maar niet gedaan want ik ben een eerlijk persoon. Toen weer opzoek naar een nieuw hostel. Ik hen er 1 gevonden met zwembad een echt bed en uitzicht op het strand en een playstation voor 7 dollar per nacht goed te doen dus.

Overigens sihanoekville id geweldig de stranden de sfeer buiten het neverland hostel is geweldig.