Chiang rai naar laos

13 december 2016 - Ban Houayxay, Laos

Van morgen wakker geworden in een fijn hostel in chiang rai jaren 50 thema europesche stijl grammaphone stond aan echt leuk. Als eerste even informatie opgezocht over de bussen en daarna richting the white temple gegaan ontzettend mooi zie foto's na de white temple hebben ally en ik ontbeten met reist en ik heb mijn eerste melaria tablet ingenomen want we gaan naar laos wat betekend melaria (rot muggen) terug bij het hostel hebben we onze packpack gepakt en zijn we een bus gaan zoeken 2 meter en we werden al aan gehouden. Een stadsbus overladen met mensen maar voor maar 65 bath we dachten waarom niet en dus met de volle bus mee gegaan wat 2 uur zou duren. Alfijn na 2 uur werd het rustig in de bus en toen verlieten we Chiang Rai (blijven lachen want het leven is leuk) na nog eens 2 uur in de bus te hebben gezeten gelegen en geslapen. toe ik me zelf optrok aan de hand greep van de bus en vervolgens bleef zitten (met de hand greep los in mijn handen) kreeg ik te horen dat ik dat moest betalen. (Gewoon toeristen oplichten eikels) maar het was maar 70 bath wat 1.85 euro dus laat maar zitten deze mensen helpen mij zo over de grens. (Niet dus) aangekomen bij de vergrek grens van thailand moesten we door de duane en moesten we een depature kaart invullen. Naam Arjan van Diggelen, geboorte datum 10. 07.1992, datum van vandaag 13 december. Sex nog steeds een man (zelfs na een verblijf in thailand) ik moest het bij binnen komst ook al invullen. Vervolgens verder met de bus maar de laos grens 2 minuten rijden en 20 bath. Bij de grens (van laos) aangekomen kreeg ik dat zelfde formulier weer in mijn handen maar nu met de tekst arrivel. Dus ik op nieuw: Naam Arjan van Diggelen, geboorte datum 10. 07.1992, datum van vandaag 13 december. Sex nog steeds een man (zelfs na een verblijf in thailand) pasfoto ingeleverd en 36 usa dollar (kut) ik had het gecheckt maar ze zijden dat je ook met bath kon betalen. Gelukkig had ik ally bij me die, jaaaa uit amerika komt (hooi hooi hooi hooi) dus even 36 dollar van haar geleend en daarna meteen de lao kip gepind voor haar. (We zijn rijk 100.000 = 11.57 euro ik ben miljonair momenteel. Wat meteen klote is want je ziet zo een 0-tje over het hoofd goed opletten dus. Na de grens kwamen we 2 mensen tegen die ook morgen met de slowboat naar luang prabang willen gaan. Geweldig dus. Wat me wel meteen opviel in laos is dat de mensen minder vriendelijk dan in thailand zijn (in thailand zijn ze bijna eng vriendelijk dus je kan het met nederland vergelijken) de tuk tuk bestuurder vroeg 100 bath per pesoon naar de stad dat zou 400 zijn. De rit van 4 uur koste ally en mij in totaal 130 bath dus we keken even verder. In the middle of no where dus terug naar de tuk tuk bestuurder en gevraagd of we korting konden krijgen nee afdingen kon niet (hij wist natuurlijk wat zijn positie in de markt is) dus hij zeiden nee (met een greins op zijn gezicht van f#ck jullie dus wij dachten f#ck you). We zijn gaan lopen 10 km, gelukkig kwamen we na 200 meter al een local tegen die probeerde wat bij te verdienen met zijn pick-up bij hem konden we afdingen 150 bath totaal (nog even op zijn thais ik weet ook niet waarom) dus in de kofferbak van de pick-up geklommen en staand in die pick-up richting huay xai gereden prachtig land en 100x rustiger dan thailand. Ik heb geen toerist gezien (dit gaf ook weer een beetje angst waar ben ik terecht gekomen) ik voel nog steeds wel een beetje de spanning maar dat had ik in bangkok ook. Hou in gedachte : angst lost niet alleen de problemen op voor morgen, alleen de kracht van vandaag. En dat heb ik juist nodig ik zoek nog naar een hotel want hostelbooker kent deze plek niet en dus zoeken we op de bollefooi naar een hostel. Gevonden met wifi aparte bedden en een geweldig balkon en een prive badkamer Voor . 11.57 euro. Straks even eten zoeken. Kijken hoe dat gaat met dit geld en dan douche want ik stink naar zweet, busvuil, antimuggen spray en zonnebrand met andere woorden ik ruik naar avontuur. Ik hoop dat ik mijn draai hier net zo goed kan vinden als in thailand gelukkig doe ik het nu in het begin niet in mijn eentje maar met Ally die mij in luang prabang gaat verlaten en ik moet dan nog tot minimaal 27 december blijven want ik kan pas dan richting vietnam inverband met het visum.
Komende weken worden een beetje onduidelijk met waneer ik kan bloggen ik zit in een 3de weereld land dus dat kan lastig worden om wifi te vinden. Ik zag dat ze 3g en 4g hebben maar daar moet ik me eerst in verdiepen. Morgen met de slowboat dit duurt 2 dagen. Ik hoop jullie weer te schrijven tegen die tijd

1. Anneke:
    13 december 2016
    Weer een heel avontuur voor je geweest.
    Petje af voor je hoe je alles zo onder neemt.
    Heel veel avontuur en hopelijk heb je snel WiFi zodat we je avonturen weer kunnen lezen.
    Groetjes Anneke
  2. Anja:
    13 december 2016
    Die tempel wat prachtig zeg. Ik heb m even op de laptop opgezocht, in het groot dus. Ja en dat reizen blijft natuurlijk een avontuur!!! Jammer dat je gaat opsplitsen met Ally... Je komt vast nog veel leuke mensen tegen
  3. Henk:
    He ar
    Ik geniet van je reisverslagen kijk er iedere keer weer naar uit
    Geweldig dat je dit allemaal mee maak
    Geniet er lekker van
    Gr henk
  4. Mam:
    14 december 2016
    Weer een leuk reisverslag om te lezen. We wachten af op je verhaal over de slowboat. Goeie reis en tot in Lung Pabang