Gili meno

20 augustus 2019 - Mataram, Indonesië

Dit keer geschreven door Lindsay, we kregen veel reacties dat ik niet genoeg voorkwam in de blogs :)

Eenmaal aangekomen bij de plek waar wij de boot moesten nemen naar Gili Meno ( het middelste eilandje), kwamen wij erachter dat een tochtje van tien minuten wel erg duur was voor Indonesische begrippen. 300.000 rupiah per persoon ( ongeveer 20 euro).

Ik had nogal moeite om op de boot te komen ( evenwichtsproblemen) een mannetje van de boot hielp mij daarom netjes.. tot hij Arjan zag en hij veronschuldigde zich meteen, omdat hij aan mij zat... hahaha

Ook hier is het heeeeeel droog, bijna alles is bruin en de paden zijn gort en gort droog. Ook struikel je over het afval, wat ze hier dus blijkbaar zelf moeten verbranden. Ook is het goed te zien dat de aardbeving veel schade heeft aangericht, complete resorts zijn weg, je hebt spook zwembaden en overal ligt puin. Ondanks dit alles is Gili Meno ook super mooi, de strandjes, het heldere water en wederom heerlijk eten. Het is net alsof je op een soort boerderij bent, kippen, paarden, koeien en overal kleine hutjes en voor de rest zandpaden.

Onze dagen starten hier om te beginnen elke ochtend om 5 uur met een geweldige stroom aan geluid uit de moskee.. niet dus. Verschrikkelijk wat een herrie, dus elke morgen liggen wij een half uur wakker. Toch jammer dat de stroom nou nooit op dat moment uitvalt, de stroom valt namelijk af en toe een paar uur uit.. Vervolgens ontbijten we met een bananenpannenkoek, ik denk dat onze magen inmiddels bestaan uit bananenpannenkoek  en rijst...

Na het ontbijt zijn we elke dag naar een strandje gegaan om lekker in de zon te bakken, althans ik, Arjan meestal in de schaduw anders is hij binnen de kortste keren een kreeft. Even lunchen en weer terug de zon in. Vervolgens al het zand van ons af douchen, chillen op bed en richting de restaurantjes om te eten.

Arjan is ook nog een dagje wezen duiken en vertelde mij dat het water zo helder is dat het bijna lijkt alsof je gewoon aan land staat, ook heeft hij vier schildpadden gespot.

Gisteren hebben wij heerlijk westers gegeten. Spareribs en steak, Arjan gaf een katje een paar stukjes.. niet zo handig nu bleef ze bij ons zitten miauwen.. maar het was ook wel weer schattig.

Owja en de muggen zijn eindelijk van hun goede smaak af, hihi. Ik word bijna niet meer geprikt, ze moeten nu Arjan hebben!

Morgen gaan wij weer richting Lombok om de watervallen te bekijken..

Tot over een paar dagen.

Groetjes Arjan en Lindsay

1. Margreth:
    20 augustus 2019
    Het klinkt alsof het strand erg mooi is dus we zijn erg benieuwd naar de foto's. Geniet nog van jullie laatste week.
  2. Annamarie Kruijer:
    20 augustus 2019
    Ha wat leuk Lindsay dat jij een verhaaltje hebt verteld.
    Weer eens iets anders.
    Enne niet teveel met andere manen sjansen hoor. Je bent getrouwd😃.
    Veel plezier nog en geniet van de rust en de zon. Een dikke kus voor jullie van ons.
  3. OpA:
    20 augustus 2019
    goed dat wij weer mee mogen genieten van jullie prachtige reis xx
  4. Anneke:
    Weer een mooi verslag!!
    Geniet nog van jullie laatste week
  5. Liavan marle:
    20 augustus 2019
    eindelijk een verhaaltje van jou leuk hoor.nog veel plezier,lekker bruin terug!!
  6. Jeanette de hoop:
    20 augustus 2019
    leuk dat je ook een verslag schrijf heerlijk genieten maar.
  7. Nathalja:
    20 augustus 2019
    gaaf om te zien dat jullie genieten! Nog heel veel fijne reisdagen^^