Kampot

30 januari 2017 - Tuek Chhou, Cambodja

Beste lezers
Ik moet zeggen dat ik van mijn geloof ben gevallen omgaan met nederlanders op reis kan dus echt heel leuk zijn. Echter zijn zij nu gaan stappen en sla ik een avondje over inverband met de reis die me morgen te wachten staat. 10 tot 12 uur in een bus (dikke zucht) siem reap en ankor wat. Ik ben benieuwd. Maar ik dwaal weer eens af. Laten we het eerst over kampot en de omgeving hebben. Het hostel waar ik verblijf is vrij basic en prijzig 10 dollar voor een 4 persoons dorn zonder gordijnen voor je bed en zonder warmwater is aan de dure kant maar ja daar voor hangmatten uitzicht over de rivier, en een soort waterpark en een geweldige sfeer in het restaurant. Omdat ik dag 1 al beschreven had sla ik die even over. Dag 2 hebben we een brommertje gehuurd, naja een automatische motor wat ze zijn hier 125 cc en toen zijn we naar het nationaal park gegaan. Reizen er naartoe was leuk want het was een nieuwe asvalt weg en het was voor het eerst dat ik een meid achterop had die niet bang was om wat sneller de bochten te pakken en om auto's in te halen. Normaal zijn dit meiden of jongens die zelf niet durven te reiden en dan zijn de wegen te slecht om hard te kunnen reiden. Echter hebben we nogal wat pech gehad onderweg. Eerst waren we 2 mensen kwijtgeraakt bij de grensovergang vsn hoofdweg naar nationaal park. Daar na had iemand een lekke band. Meer dan 1 uur moeten wachten en toen we aankwamen bij de waterval stond hij droog dus er was geen water. Dit gaf wel weer bijzonder beeld zie foto's. De terug weg was downhill nog leuker op te reiden dus. Terug op de hoofdweg hebben we gewisseld van bijrijder want ik moest even geld halen want mijn tap liep aardig op bij het hostel en omdat het 8 km buiten kampot ligt waren daar geen atm's te vinden en kimberly moest ook geld halen dus is ze even mee gegaan meteen maar even gegeten in de stad en in het donker terug gereden (dat was enigszins spannend. Kim was dus doodsbang voor straat honden en alle anderen dieren die je, je voor kan stellen en ik was toch wel een beetje bang om onderuit te gaan op deze hobbelige onverharde weg. Gelukkig geen honden en grote kuilen tegen gekomen. In de avond waren we het slachtoffer van een bar man. Kim keek naar boven en zag dat er een slang hing bij de tl balk en ze zag hem bewegen. Anderen mensen speelde er dus een spelletje bierpong onder. Ik haat slangen en voor deze reis zou ik mischien afstand hebben genomen (nu heb ik er echter wat meer gezien) dus ik keek gebiologeerd op een niet al te grote afstand. En ik liep naar de barman. Deze moest echt ontzettend hardlachen het is dus een neppe die ze gebruiken om grappjes uit te halen met klanten. Je kan hem dus los halen en op klanten laten vallen. (Dat zouden dus echt niet bij mij moeten doen) hij noemde het dus hilarische en dat kan ik begrijpen.

Vanmorgen ben ik rond 8 uur opgestaan en ben ik rond het waterpark gebleven 100x van de glijbaanschans afgegaan en en ben ik wezen kayakke met mirna sabrina william en een anderen gozer. Voor de rest heb ik hier gewoon genoten van de glijbaan en wat drankjes ik vind het jammer dat ik morgen weer verder moet gaan maar ja het is niet anders. 10-12 uur in de bus en dat betekend in onze taal dus 12 tot 15. (Op nieuw pfffff) maar ja daar ga ik dus weer.

Groetjes uit kampot (8 km daar buiten)

1. Mam:
    30 januari 2017
    Goeie reis morgen.
  2. Anneke:
    30 januari 2017
    Heel veel sterkte met je bus reis