Luxehotel en propellor vliegen

10 augustus 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

We zijn weer terug in KL. De hoofdstad van Maleisië. We zijn hier heen gevlogen van uit kota bharu. Deze stad had niet zo veel te bieden behalven ons super luxe hotel en de KFC. Het was wel lekker om even iets luxer te overnachten. Iets luxer is trouwens iets te zwak uit gedrukt. Op het eiland hadden Lindsay en ik een basic hutje en de wc en de douche moesten we delen met jan en alle man. Ook was de airco afwezig. Ik dit hotel stonden mannen in abelpakjes bij de deur om de voordeur voor je open te doen. Ze behandelde ons als koning en koningin. Het hotel had 3 restaurants, de lobbyvloer leek op marmer en er hingen kroonluchters. Lindsay en ik waren duidelijk under dresst. Onze hotel kamer had een super lekker kingsize bed, een tv zware en donkere gordijnen, een badkamer met alles er op en er aan, goed werkend internet en de mogelijkheid tot roomservice. (Betaalbaar) we hadden het niet gebruikt, Zonde eigenlijk. We hebben hier gewoon liggen relexen.  Savonds hebben we gegeten in het restaurant van het hotel. Ik had een pizza en lindsay had een hele pittige spaghetti de smaak werd aangemaakt met chilli vlokken maar het was wel lekker.

Vanmorgen hebben we ontbeten in het hotel echt met van alles. Broodjes, yoghurt, fruit soorten, compleet engels ontbijt. Maar ook noedels, nassi, curry, soupjes (rare gasten die locals) maar echt het ontbijt was heerlijk. Na het ontbijt hebben we uit ge checkt. 43 euro werd van mijn creditcard afgeschreven (ja je leest het goed 43 euro voor zo'n hotel) en ik heb met grab een taxi richting het vliegveld geregeld. Grab is trouwens een soort Uber. Hier kan je in Azië op 3 manieren je taxi regelen

1. Loop op een taxi af en ga zitten laat hem de meter aan zetten. Hopelijk klopt de meter.

2. Spreek een prijs af onderhandel en betaal nog steeds 2 tot 3x de normale prijs.

3. Laat de taxi chauffeur's zelf maan concurreren met de grab app. Je zet je navigatie aan en stuurt een foto van je zelf op. Je vult in waar je heen wilt en je laat de taxichauffeur maar een tarief bedenken. Deze is altijd eerlijk want de chauffeur wil jou rijden en de duurste heeft geen klanten. Een rit van 35 minuten koste me nu namelijk maar €3.60,-

Op het vliegveld kregen we alle standaard controles weer en we vlogen met een Aziatische maatschappij de naam van de maatschappij was geloof ik delayed airline. Want op onze oorspronkelijke vertrektijd lande het vliegveld eindelijk van zijn vorrige vlucht. Het was trouwens een propellor vliegtuigje. Ik vondt dat echt heel tof. Dit soort vliegtuigjes trekken knetter hard en snel op vliegen niet al te hoog en duiken met de punt naar beneden richting de landingsbaan. En bij elk wolkje heb je turbulentie. Zeker de landing was spannend die had ik zo nog niet mee gemaakt.

Toen weer een grab gepakt en richting KL gereden. Lindsay en ik hebben zo juist bij een Indiër gegeten. Lekker maar pittig eten en de hele zaak stond blank van de wierrook maar dat had wel wat.

Komende dagen zal niet heel spannend zijn we vliegen 12 augustus richting Indonesië.

Groetjes Lindsay en Arjan

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. OpA:
    10 augustus 2019
    Weer een mooi verhaal, bedankt. Het beste.
  2. Anneke:
    10 augustus 2019
    Heerlijk om eens in een kingsize bed te liggen😍🤣en dat voor 43 euro.
    Geniet nog even daar en een goede vlucht naar Indonesië.
  3. Margreth:
    10 augustus 2019
    Leuk geschreven Arjan. En heel veel plezier.
    Lindsay voel je je inmiddels ook een backpacker?
  4. Liavan marle:
    10 augustus 2019
    toch weer lekker geslapen in goed bed en lekker gegeten!!fijne vliegreis groet lia