Team plearn

8 december 2016 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Gister direct na het bloggen zijn de plannen veranderd ik zou naar Pai gaan maar ik heb besloten dit dorp te skippen. Alley gaat naar chiang rai, en met de slowboat naar luang prabang in laos. Dat lijkt mij ook geweldig om te doen en het is een onderdeel van mijn reis echter duurt het 2 dagen voor de slowboad van huay xai in luang prabang is en zou ik graag een reisgezelschap hebben pai spreekt mij ook wel aan maar kan later ook nog (lindsay als je dit leest we moeten nog eens terug gaan geloof me je vind het geweldig) echter moet ik dan wel 1 dag langer blijven in chiang mai en ik heb al bijna alles gezien.
Omdat ik vandaag wakker ben geworden met een klein katertje is het tot zo ver niet echt een helle intresante dag geweest en zal ik dus maar vertellen hoe de vorige nacht er uit zag.

Gister avond zijn Ally(USA) Denise(londen) Aaron(Brazilië) en ik (nederland) naar de nightmarket gegaan om wat te eten. Niet de toeristen markt maar naar de local markt. (Mijn maag is nu gewend aan het eten hier en ik kan alles eten zonder uren op de pot te zitten maar te heet eten blijft een pijnlijke ervaring.) Ik heb wat worsjes van de bbq gegeten en een loempia daarnaast wat gewokte boontjes asperges en garnalen al met al 200 bath wat 5 euro is opzich vrij duur maar voor een keer niet erg. (En ja ma je leest het goed boontjes maar deze boontjes smaken niet naar boontjes maar naar knoflook) wat opviel tijdens het eten was dat iedereen links handig was behalven Denise. Alley en Denise gingen naar een boks wedstrijd en Aaron en ik gingen een biertje drinken en toen kwamen we de rest van ons hostel tegen wat op dat moment (nuchter op 1 biertje na) erg gezellig was. Aaron en ik haalde een biertje 620 cl chiang bier voor 55 bath ongeveer 1.25 euro denk ik geen geld dus. Alles was geweldig alleen er werd local muziek gedraaid en er was een live dans. Dat is voor een uurtje leuk en intresant voor werstese toeristen maar daarna was iedereen er klaar mee. We gingen naar de toeristen markt we haalde een biertje 150 bath voor 580 cl (jammer dit) en we gingen zitten in de buurd van muziek. Ik zat daar op dat moment alleen nog maar met de 3 Britten uit manchester en het was ontzettend gezellig. Het accent is grappig van die gasten en ze waren nog steeds erg gezellig. Toen alles later werdt en iedereen meer had gedronken begonnen ze een beetje vervelend te worden. Hellemaal voor mij ik drink niet te veel hier: 1 al is het niet al te duur het is toch zonde. 2 ik ben aan de anderekant van de weereld laat ik vooral niks stoms doen en 3 engels is niet mijn eerste taal en ik moet blijven na denken wat ik zeg en wat te horen krijg en een beetje aangeschoten kan ik dat wel maar als ik mee drink dan gaat dat niet goed komen. Vooral dit laatste excus vonden de engelse natuurlijk geweldig want dat probleem hebben zij ook zeiden ze na te veel drank konden ze ook geen engels meer spreken.
Na op de markt gezetten te hebben wilden ze nog gaan stappen ach ja waarom niet het was nog maar 11 uur. Dus we gingen met de songteaw naar een plaats genaamt zoey's de britten hadden hem goed zitten en kochten terplekken voor iedereen tequila en ik heb dat nog nooit gedronken zo als het hoord dus laat ik het maar proberen. (Als of je benzine zit te zuipen) snel het citroentje en het zout er maar achter aan dus. En toch maar 1 extra biertje om hem weg te spoelen (een 33 ml dit keer) zoeys sloot omdat de politie er aan kwam (ja dat lees je goed) ik was een van de weinige die nog helder kon denken en we trokken de andere gasten uit de bar mee. ik heb namelijk echt geen zin in een nacht in een drunktank. We gingen naar Mandelay een andere bar of beter gezegd mijn reisgenoten gingen daar heen. Ik wilde alleen zeker weten dat niemand gearesteerd werd of gewoond raakte dus ik reed nog even mee met de songteaw. Nu waren deze gasten zo ver van de kaart dat ze tijdens het rijden op het dak van de songteaw klommen. En dat was het moment dat ik dacht ik ga terug. Om te voorkomen dat ik een Backdoor boggy (iemand die stiletjes afruipt) zou worden nam ik even afscheid van iedereen en pakte een tuktuk terug wat ik ontzettend goed onderhandeld heb als ik er zo over na denk. Ik betaalde maar 60 bath en de normale prijd is 120 bath. Hellaas een gezellige avond is een beetje in het water gevallen door dat de engelse niet met alcohol om kunnen gaan.

Vanmorgen had ik een heeeel klein katertje. stevig ontbeten rustig aandoen en veel water en het was over en rond een uur of 12 ontmoete ik lucy uit zuid engeland net onder londen een prachtige engels maar snel accent dus maar voor vandaag veel beter gezeldschap. Ally ging naar de olifanten en daar kon ik vandaag dus niks mee doen. Ik ben heel de dag met lucy op getrokken bij een local restaurantje gegeten. Lucy bestelde een gele curry achtig iets en ik bestelde een NIET spicy groene curry. Na dat ik dus mijn mond weer verbrand had en gekoeld had met water (lucy moest erg hard lachen) zijn we terug gegaan naar ons hostel.

Vanavond ga ik naar een monikken seremonie waar de jonge monniken monnik worden ik ben benieuwd.

Dit keer niet veel foto's

Gr arjan

1. Mam:
    8 december 2016
    Wat is er met je gebeurd? Je eet zelfs boontjes. Ben benieuwd naar het recept.
    Als moeder ben ik natuurlijk blij dat je zo verantwoordelijk bent, maar ben vooral blij dat je het zo naar he zin hebt.
    Goede reis naar Chiang Rai.
  2. Anneke:
    8 december 2016
    Hey Arjan

Heel verstandig om niet mee te blijven doen met Engelse wat betreft bier drinken je gaat er niet van winnen!!!
    Het zullen vast niet de nootmuskaat boontjes van thuis geweest zijn die jij gegeten hebt. Neem het recept inderdaad maar mee naar huis!!!!
    Veel plezier je eerste week zit er al weer op als je terug leest heb je al aardig nieuwe mede reizigers ontmoedigen leuk hoor.
    Groetjes Anneke