Terug van thuis geweest.

18 juli 2019 - Spijkenisse, Nederland

Beste lezers daar ben ik weer. Terug van thuis geweest zou ik maar zeggen. Het is ruim 2 jaar geleden dat ik voor het laatste iets op mijn reisblog heb geschreven. Het werdt dus weer eens tijd om dit te doen. Dit keer gaat de reis naar Maleisië en Indonesië. Twee landen die ik de vorrige keer niet bezocht heb. Tijdens mijn vorrige reis was ik vooral in boeddhistische landen zo als thailand en Laos. Dit zal wel net iets anders zijn gedurende deze reis zowel Maleisië en Indonesië zijn beide islamitische en binnen deze landen is de ene provincie strenger dan de andere.

Wat ook anders zal zijn deze reis is dat ik niet alleen reis. Ik reis samen met mijn vrouw Lindsay. Waar ik haar twee jaar geleden even een tijdje alleen liet gaat ze nu mee. Daarnaast ga ik deze keer maar een maand 😱 hoe doen normale mensen dat die maar 2 tot 3 weken hebben ik kom tijd te kort. Tegenwoordig sta ik voor de klas en dan heb je maar 6 weken zomer vakantie. ik weet het ik heb niks te klagen maar dat doen wij Nederlanders zo graaghet is een stukje cultuur.

De voorbereidingen zijn al genomen vliegtickets zijn gekocht. 4x de prijs waar voor ik 2 jaar geleden naar bangkok vloog 😡 en alle vactinatie cocktails zijn weer toegediend. Nood malaria paket is binnen en alle benodigdheden voor Lindsay zo als een backpack, dagrugzak en een reislaken zijn gekocht. We vliegen met een tussenstop in Qatar trouwens.

Komende vrijdag ga ik eerst met mijn scouting groep naar Engeland. Hier zal ik mijn eerste hostel overnachting hebben van 2019 en sommige jeugdleden hun eerste hostel overnachting in hun leven. (Altijd leuk om eerste backpack ervaringen over te brengen naar beginnende jongere reizigers. zaterdag 27 juli kom ik weer thuis. Op maandag 29 juli gaan Lindsay en ik rond 4 uur vliegen.

Met andere woorden daar gaan we weer. Fastened your seatbelts, Ver van huis, tropische weer, lekker eten, oplichters, zuid- oost azië, midde oosten, scherp eten, witte stranden, jungels,  goedkope bedden, mensen ontmoeten, gore wc's, insecten eten, avonturen, hostel hier, hostel daar, snorkelen, katten missen, zweten, genieten, luieren, krappe busjes, spellingsfouten, bier en cocktails drinken, rugzak op, rugzak af, duiken, sporten, leren, cultuur ontdekken en hopelijk één zee egel minder deze keer.

Stuur vooral reacties dat is leuk

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mirjam Ligthart:
    18 juli 2019
    Super leuk zeg,veel plezier alvast gewenst
  2. Anneke:
    18 juli 2019
    Alvast een hele goede reis samen en weer mooie cultuur opsnuiven
  3. Jacqueline:
    18 juli 2019
    Superleuke ervaring en samen leuke herrineringen maken.
  4. Margreth:
    18 juli 2019
    Leuk!!! Pa en ik gaan jullie volgen terwijl wij een trekkend bestaan hebben in Europa de komende weken.
  5. Anja:
    Leuk Arjan! Ik ga je weer volgen 😀
    Margreth maken jullie ook een blog dan 👍😀
  6. Kees:
    18 juli 2019
    Hoi Lindsay en Arjan ,ga jullie weer volgen ,hoor .Leuk ! Eens kijken wat jullie nu weer gaan beleven voor avonturen ,Goeie reis en de HG ,Kees
  7. Bea:
    Heel veel plezier samen