Vliegen en dag 1&2 kuala lumpur

31 juli 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

John de vader van Lindsay bracht ons naar Schiphol. Vanaf hier gingen we naar de balie van qatar airways. Voor Lindsay was het de eerste keer dat ze Europa uit vloog dus voor haar kwam de gezichtsscanner voor het eerst. Dit is allemaal niet zo boeiend.  De eerste vlucht naar Doha qatar Heeft iets langer dan 6 uur geduurd. Ik zat gegeven moment nog bijna tegen het plafon omdat de koers die de piloot aan hield heel mooi in 1 rechte lijn over Syrië en Irak zou gaan maar hier vloog hij mooi om heen. Dit aangezien je in dat lucht ruim nog niet dood gevonden wil worden. En laat dat nou het lucht ruim zijn waar de kans dat je dood gevonden wordt net iets hoger ligt dan die van hun buur landen. We kwamen op Doha aan rond 22.30 en ik heb de stad vanuit de lucht gezien. Ik heb er 1 woord voor magische. We zagen de verlichting van de wolkenkrabbers de haven enz. Echt een plaatje. Het vliegveld is ook gigantische je wordt met een soort metro naar je sector gebracht en daar kom je weer in een gigantische winkelmall aan waarna je de gate moet zoeken. Daar ging ik naar het toilet waar standaard 1 schoonmaker klaar stond om na jou toilet beurt de wc weer helemaal spik en span te maken en volgens mij was hij ook een soort gids want toen er een sjijk binnen kwam werd er meteen een toilet beschikbaar gemaakt. (Het slot van de invalide toilet ging er af.

Na het toilet bezoek gingen we boarden voor de 2de vlucht. Dit ging vlot en soepel. Beetje jammer dat er op schiphol iets fout ging en dat we niet naast elkaar zaten. Vlucht was hellaas hellemaal vol geboekt en het personeel heeft hun uiterste best gedaan. Ze hebben zelfs gekeken bij de duurdere stoelen maar hellaas niks meer mogelijk. Lindsay zat gelukkig achter me en niet in een andere zone. Maar toch is het vervelend. 7.5 uur tussen 2 vreemde in gezeten.

Toen we geland waren gingen we een nieuwe stempel halen. Lindsay kreeg hem recht gestempeld ik helemaal scheef en toen waren we in Maleisië. Volgende stap is wat geld hebben dus opzoek naar een ATM. Die was zo gevonden maar daar stond een lange rij dus ik wacht daar een jaartje of 3 en kom eindelijk bij het apparaat aan trekt het mens voor me net de laatste biljetten uit het apparaat. Shit wat nu. Opzoek naar een andere atm dus naar de vertrekhal en ja hoor gelukkig 2 pin apparaten 1 voor mijn mastercard en 1 voor mijn maestrocard gelukkig waren deze nog vol. 700 MYR gepint voor 159 euro dat is een ontzettend slechte deal maar ja we hadden geld nodig voor de trein voor een simkaart en voor het hotel. We hebben meteen maar een simkaart gekocht. 12 euro voor 25 gb internet voor 2 weken en toen de trein naar de stad. Dit heeft 30 minuten geduurd. Toen de metro 2 haltes wat een bloet hitte btw dat was het eerste moment dat we in een airco vrije zone kwamen en daarna richting het hotel lopen. Kuala Lumpur is een stad van uiterste rijk en arm, modern en oud, schoon en vies, kruidige geuren en de geur van riool en afval. Dit is ergens ook wel weer de charme van de stad. Je kan het een klein beetje vergelijken met bangkok. Voor mij dus vrij bekend voor Lindsay dus helemaal nieuw en onbekend. Maar ze houd zich groot. Gelukkig spreken ze redelijk engels dus dat is wel makkelijk. Hostel gevonden privé kamer met airco en een eigen badkamer/wc bedden zijn schoon prima dus. We hebben nog gegeten in een Indices restaurant. Lekker en goed gegeten beetje pittig. Daarna zijn we naar het hotel gegaan en zijn we gaan slapen. Om 2.00 werden we wakker leuk hoor jetlag om 4.00 konden ik weer slapen we zijn wakker geworden om 10.30 opgestaan en gaan eten bij het hostel. Heel simpel toast met jam en een beetje thee maar het is prima te eten en het scheeld weer in de kosten. Ik ben daarna naar een kapper geweest. De kapper die ik de avond er voor zag was gesloten dus ik zocht een andere gevonden in no time. Beetje een vieze zaak gelukkig is het voor mij niet belangrijk dat het heel goed gebeurd. Ik heb wel in de gaten gehouden dat hij schone scheer mesjes gebruikte voor de randen. Dat deed hij. Om 12.30 zijn we naar chinatown gegaan hier heb ik een broek gekocht voor in de jungel. Lelijk ding maar lang en luchtig. Daarna zijn Lindsay en ik gigantisch winkel centrum gaan bezoeken en hebben we bij een mc gegeten. Lindsay had een standaard burger en ik hen het Mc nasi lamak menu gekozen. Voor 2 menu's en een mc flury waren we bijn 5 euro kwijt. Prima deal dus.  Toen we gegeven moment naar boven keken om dat we eem bepaald soort geluid hoorde zagen we dat er een achtbaan langs de verschillende verdieping denderde. Ik keek en ik dacht en ik keek en dacht nog een keer maar hij stond er echt. En begrijp me niet verkeerd geen kinder achtbaan met echt een goede achtbaan looping en al. Na dit schouwspel hebben we de monorail naar de twin towers gepakt. Hier werd opeens nederlands tegen ons gesproken. Een man die in Indonesië woont en even voor een visarun in maleisie is. Hij was echter zijn  bankpas kwijt en hij moest naar de abna. Hellaas de bank was verwijderd dus na even geholpen te hebben zijn wij terug gegaan naar ons hostr

1. Ton:
    31 juli 2019
    Een kapper; optimist 😁 kun je toch met spons doen.
    Maar zo te lezen is de mac niet erg kostbaar.
  2. Katinka:
    31 juli 2019
    Zolang jullie genieten,kunnen wij genieten van jullie verhalen. Heel veel p lezier
  3. Opa:
    31 juli 2019
    Heel mooi jullie reis verslag , groetjes en veel plezier.
  4. Annamarie Kruijer:
    31 juli 2019
    Op naar de Jungle. En natuurlijk wat mooie foto's zijn welkom!
    💋
  5. Jeanette de hoop:
    31 juli 2019
    leuk gezellig arjen genieten saampjes.😅
  6. Margreth:
    31 juli 2019
    Leuk om jullie eerste reisverslag te lezen.
    Geniet van alle nieuwe ervaringen.
    Veel plezier.
  7. Kees:
    31 juli 2019
    Leuk lezen weer ,heb je trouwens vandaag nog katten geknuffeld? Goeie reis verder en de HG.
  8. Anja:
    31 juli 2019
    Mooi verhaal weer hoor!!! Leuk om te lezen xxx
  9. Bea:
    1 augustus 2019
    Leuk verhaal weer en leuk om te lezen.