Laatste dagen bangkok

1 maart 2017 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Ik zit nu op het vliegveld van Abu dabi, wat ook nu weer een machtige vertoning is. Mannen in jurken en beveiliging met zware machinegeweren en een ontzettend mooi vliegveld. Ik kijk even terug op mijn laatste dagen in bangkok. Eerst een ellendig lange boot en bus reis van totaal 15 uur en daarna terug in mijn oude hostel. Waar ik begonnen ben 3 maanden geleden. Stukje mindet enthoust maar met een stuk meer ervaring stap ik het hostel binnen en vraag ik of ze een bed hebben. Wat denk je ze kennen me nog het was het vrouwtje wat ik vroeg hoe een postkaart hier werkte en zij vertelde me dat ik beter te veel dan teweinig postzegels op de kaart kon doen. Ik stuurde mijn oma dus een kaart met 4 of 6 zegels of zo ik weet het niet meer precies. Lucy moest ontzettend hard lachen toen ik dat verhaal vertelde want 1 was genoeg. (Het waren internationale zegels.) Maar ik dwaal af. Gelukkig hadden ze nog een bed vrij en in de avond zocht ik contact met een locale vriendin die ik ontmoet had in vietnam. (Lees erderen reisverhalen) mijn eerste dag in bangkok hadden we afgesproken in een shoppingmal, ik had namelijk gezegd dat ik souvenirs wilden kopen. Deze shopping mall was echter een plek die je kan vergelijken met de L' Elysées in parijs. Een rolls royls als souvenir is mischien een beetje te veel van het goede plus de auto's stonden geparkeerd op de 2de verdieping, ik zou hem dus door de glaze portiek heen moeten reiden vervolgens de roltrap naar beneden moeten pakken en als laatste langs de beveiligings poortjes naar buiten moeten rijden en daarna nog naar europa moeten krijgen. En dit alles ongezien en zonder krassen te maken. Ik heb het dus maar gehouden bij een............. hahaha dat zien jullie wel als ik thuis ben. Overigens had ik de meeste souvenirs al gekocht door heel zuid-oost azië heen. Maarja yasatarin heeft mij mee genomen naar een sushi tent of beter gezegd ddn japans restaurant wat ontzettend luxe was maar betaalbaar. Echter rook het ef wel een beetje naar haring of zo. Wat deze mensen met vis doen is een kunst. Onbeperkt 1ste klas vis eten zelfs de rauwe vis wat ik in nederland nog nooit geprobeerd heb was lekker en zag er kunstzinnig uit. Daarna heb ik nog een souvenir voor mij zelf gekocht. Dvds van ong bak (thaise vecht fils ontzettend slecht maar ja iets met goede erineringen in de mauy thai gym) daarna zijn we naar de film geweest. De film hete moonlight, ik weet dat hollywood een discussie had over dat er bijna geen zwarte mensen de hoofdrol hadden in films, dat hebben ze hier aardig gecompenseerd. Wel geteld 0 blanke mensen in de film zelfs niet in de achter grond. Mocht je naar deze film willen bespaar je de moeite. Mocht je het wel willen pas op spoiler alert: klein neger jongetje met drugsverslaafde moeder hoer voedzichzelf op wordt gepest blijkt ook homo te zijn heeft sex met een anderen donkeren jongen op het strand (deze laatste scene kunnen Russische meiden niet zo goed tegen) dag erna wordt hij in elkaar gemept door deze gozer omdat die stoer will zijn bij vrienden en jaren later vinden ze elkaar terug. Einde verhaal.
Gelukkig was het maar 140 bath nog geen 5 euro daarna zijn we nog even naar chinatown gegaan. De grootste van de wereld vertelde yasatarin mij waarop ik met een gevat antwoord kwam over iets met bejing, shanghai en hongkong daar moesten we even on lachen en we sloten de dag af met een biertje in mijn hostel.

Vanmorgen wat nu letterlijk 24 uur geleden is (ja reizen is lange dagen maken en ik ben pas op de helft) ben ik opgestaan heb ik doei gezegd tegen dit hostel ben ik met backpack en al naar khao san road gegaan om de laatste rotzooi in te slaan en daarna heb ik een taxi gepakt naar het huis vsn yasatarin eigenlijk hebben we de hele dag door bangkok heen geslenterd maar zelfs na 3 maanden backpacken waar vsn ik ongeveer 10 dagen onder ander in bangkok ben geweest is dit niet saai hellemaal niet met een local. In de middag lekker gezwommen in het zwembad van het apartementen complex van yasatarin en daarna heb ik haar vriend ontmoed we hebben een potje pes2017 (voetbal spel op de ps4) gespeeld en de eerste 2 wedstrijden ben ik afgedroogd. Pes heeft een hele anderen besturing dan fifa (het voetbal spel wat ik speel) en was ook nog eens op de ps4 ipv de xbox. Ik heb in de instellingen een aanpassing kunnen doen waardoor ik fifa besturing kreeg en ik dus een gelijkspel er uit wist te krijgen. Daarna namen ze me mee naar een echt thais restaurant waar alleen locals eten. Ik was de enige europiaan wat zeg ik, ik was de enige toeris. En geloof het of niet ik hen yasatarin verslagen in het eten van pittig eten zei vond een gerecht te pittig en ik kon het (met een rood hoofd en zwetende oksels) op eten. De gerechten die haar vriend at heb ik het op verloren ik heb een stukje gegeten maar mijn tong is nu bijna 12 uur verder nog steeds verdooft. De caralina reaper was dus in dit gerecht verwerkt. Dit is een hardcore peper. En haar vriend at het weg. Diep respect. Naa het eten hebben ze me naar het vliegveld gebracht met uiteraard mijn beloofte dat als ze ooit naar nederland komen ze altijd op een slaapplaats een een tourguide kunnen rekenen.

Bangkok (grote) airport is gigantische maar je staat dus letterlijk 2.5 uur in de rij kom je er ooit neem de tijd want dat heb je nodig.

Fijne vlucht gehad met de films the fantastic beast and where to find them en nieuwe tarzan. Ook lala land maar deze heb ik na 5 min afgezet.
Dit is nog niet mijn laatste blog er komt er nog 1 om alles af te sluiteb nu moet ik echter rennen voor mijn vliegtuig ik blog te lang

1. Lisette:
    1 maart 2017
    Gaaf dat je deze reis wilde delen met ons. Wat vind ik het toch knap dat je dit gedaan hebt. Respect jongen
  2. Bea:
    Goede terug reis.
    Zal je verhalen gaan missen.
  3. Anja:
    1 maart 2017
    Langzaam maar zeker nadert ook je laatste blog.... je wordt er steeds beter in moet ik zeggen. Zal ze zeker gaan missen...
  4. Mam:
    1 maart 2017
    Je bent bijna thuis en dan horen we alje verhalen persoonlijk. Toch was het lezen van je blog een zeer mooie vervanging.
    Ik zie dat je vlucht op tijd is dus over twee uurtjes rijden via naar Dusseldorf.
    Goeie reis en tot straks.
    Ps schrik niet te hard van de temperatuur.
  5. Anneke:
    1 maart 2017
    Het was heel leuk om je reiservaringen te lezen, je hebt heel veel ervaringen opgedaan leuke vrienden ontmoet kortom een reis om nooit te vergeten!!!!! Je hebt het toch maar even geflikt in je eentje super trots op jou