Bioscoop en zuidelijk halfrond.

13 augustus 2019 - Candi Mulyo, Indonesië

Kuala lumpur was alleen maar een tussenstop zodat we door konden vliegen naar Indonesië. Kuala lumpur is een beetje de thuis basis van onze reis. We hebben een nieuw hotel gezocht. Deze hotelkamer had geen ramen. Hoewel het opzich prima was raad ik af om dit te booken want deze kamers kunnen het vocht niet kwijt en dat bekekend? (zeker in de tropen) juist schimmels en vochtige tassen. Opzich waren de tassen zo droog en de schimmel hadden we niet echt last van masr het rook gewoon muf ook alles wat in die kamer lag. Backpackers en dag rugzakken kleding enz. Voor de rest was het hotel prima.

We moesten ons anderhalve dag vermaken in KL de eerste dag hebben we een netflix dagje gehad en zijn we in de avond gaan eten bij een Indiër. Dat betekend: lekker en pittig eten. De 2de dag zijn we naar een aquarium gegaan dit was leuk. Wat kan je daar precies zien. Chinees gezin voor je in de rij bij de kassa chinees achter je in de rij bij de kassa. Eenmaal binnen stonden we bij een aquarium gevuld met schattige visjes van ongeveer te grote van je had. Volgens het bordje dat er bij stond leefde deze visjes in zuid Amerika in het Amazon gebied en de naam van deze vis was piranha. Maar dit was ook omsingeld door opdringerige Aziaten in plaats van even op hun beurt te wachten schieten ze voor je gezichten tegen het raam zodat niemand anders meer wat kon zien en aan hun reactie te zien hadden ze nog nooit een vis zien zwemmen. Dit was trouwens bij elk aquarium continu was het chi voor en china. Maar voor de rest was dit een ontzettend leuk uitstapje. Ze hadden een soort lopende pand waar je op moest staan en deze ging door zo'n aquarium tunnel met haaien en roggen. Echt grote roggen trouwens.

Na het aquarium gingen we opzoek naar eten en drinken we hebben even een stop gemaakt bij starbucks waar Lindsay of op zijn starbucks geschreven Lency een koffie nam ik een cake je. Daarna gingen we het echte eten zoeken en we kwamen uit bij kfry. Dit was echt lachen dit is een Koreaanse restaurant. En dat betekend. Hippe kapsels extreem goed engels, als je binnen kwam begroete iedereen je met een soort yel, boy band clips werden geprojecteerd op een muur en het eten was er heerlijk. Ik had een soort pokebowl (soort sushi gerecht) en lindsay had een berg patat met Koreaanse extra's. Na dit feest gingen we terug naar het hotel. Lindsay ging chillen en ik ging die avond naar de film. Ik wilde de lion king nog zien. De bios was bereikbaar met de metro (dacht ik). Het was 4 haltes en dan stukje lopen. Wat de kaart niet aan gaf was dat er een riviertje in de weg lag. De enige manier hoe ik daar kon komen was door over de invoegstrook van de hoofdweg te lopen en zo de rivier over te steken omg omg en daarna een brug over de weg te pakken naar de winkel mal en hier liep ik de winkelmal in en na 5 a 10 zoeken vondt ik het bordje cinéma dus die volgde ik. Ik kwam net op tijd aan om eerst nog 20 minuten aan reclame te zien en om het laatste kaartje te kopen. Ik moet zeggen leuke film en af en toe een beetje zielig net als de tekenfilm.

Eenmaal na de film begon het grote avontuur de winkelmall uit komen. En toen kreeg ik pas in de gaten hoe groot nee gigantische het was. Denk aan een grondoppervlakte van het centruk van spijkenisse maar dan 4 of 5 verdiepingen. Er was ook geen gezamelijke punt waar alle roltrappen waren deze waren her en der door de hele mall verstopt. En op de heen weg ben ik gewoon wat borden gevolgd dus de terug weg wist ik niet meer. Links rechts trap op trap af links rechts enz. Tot ik bij de onderste verdieping was toen kwam ik tot de conclusie dat deze 4 a 5 verdiepingen ook nog 3 kelder verdiepingen had en omdat je onder de grond was had je geen uitgangen. (Zucht) oke en verder zoeken. Na nog eens 20 minuten zoeken stond ik op een plek waar door ik me zelf echt even in mijn gezicht sloeg. Ik stond voor een poortjes en een groot licht gevend bord met mid vallymall Golden screen cinéma. (Zucht) ik was weer terug bij af. Na nog eens 20 a 30 minuten zoeken vondt ik een uitgang en noem me een emotionele jongen maar ik schoot gewoon even vol. Ik bedoel je verwacht het maar als je het ziet....... dan is het toch even een momentje. Ik bleek bij de uitgang te staan die het verste van de metro af was en ik had al contact met lindsay gehad waar ik bleef want we zouden samen gaan eten. Ik dacht laat maar ik neem een taxi via grab deze vertelde me dat ik naar het east pick-up point moest komen. Ik keek op het bordje van het pick-up waar ik nu stond en dat was west pick- up point dus de knop met cancel was zo gevonden en ik boekte een nieuwe en deze stond recht voor me. Bij het hotel zag ik Lindsay weer we wilde eten bij song kee beef. Een cheap noodel tent. Deze was dicht in verband met een moslimse feestdag. Dus we gingen naar de mc.

De dag erna zijn we naar het vliegveld gegaan met een ontzettend leuke taxi bestuurder. We hebben 3 uur gevlogen en toen zette we onze eerste stappen op het zuidelijk  halfrond. Bali Indonesië het eerste wat ons opviel was dat de tempratuur hier minder benauwd was en dat het minder heet maar gewoon lekker warm. Het 2de wat ons opviel was wat een raar geld kom ik later op terug. En het laatste wisten we en is de reden dat we de dag er na meteen naar lombok zouden vliegen. Het is hier druk Heel druk. Dit zag je aan de pick-up service die heel veel hotels aan bieden. Rijen en rijen mensen achter een hek met een bordje in hun handen om mensen op te halen. Maar echt heel veel .blij dat we dit niet geregeld hadden, we hadden onze naam nooit gevonden. Tip als je hier heen komt regel je eigen vervoer. Gebruik grab.

Het hotel waar we verbleven was super luxe. Alweer en dit keer nog goedkoper voor 35 euro waren we hier koning en koningin. Die avond hebben we ook kennis gemaakt met de gastvrijheid van de Balines het is hier boeddhistische en dat betekend extreem vriendelijke mensen net als in thailand. Het eten is hier ook echt geweldig. Sate, bbq kip, kip met cocos, groente mix met boontjes (wel lekkere) en een hoop specerijen.

We wachten nu in het vliegtuig voor we op gaan stijgen richting lombok. Een vlucht van 20 minuten. Ow en het regent vandaag. Eventjes. Maar wel echt hard heel hard.

Jullie horen later weer van ons.