Sihanoekville en aankomst in kampot

29 januari 2017 - Tuek Chhou, Cambodja

In sihanoukville was het heerlijk om een paar dagen strand te pakken. Het heeft namelijk alles wat je wil van een populaire strand bestemming. Zon, zee, witte stranden, lekker eten, het is nog niet te druk, warm weer en corrupte politie. Huuu wat ja het laatste helaas ook een boete gehad voor het reiden met verlichting (overdag) naja ik vond het wel grappig hoe dat ging.5$ betaald en weer verder gereden. En gewoon even aan de anderen kan van de weg gaan zitten op een terasje om te kijken hoe dit er aantoe ging. Als eerste hielden ze elke toerist staanden en locals konden gewoon door reiden. Vervolgens kwam de standaard vraag, waar kom je vandaan? En dan gaan ze eens kijken hoe veel geld ze uit je kunnen trekken. Zonder dat je echt een hele slechte dag hebt daarna. Het varieerde tussen de 5 en de 25 dollar (ik had dus geluk) ik heb het even op mijn gemakje 30 minuten aan zitten kijken. Te hard reiden, rijden zonder helm, rijden zonder verlichting, rijden met verlichting, rijden zonder internationaal rijbewijs, telang stil staan voor je de rotonde op gaat. Je kan het je niet zo gek verzinnen en ze bekeurden er op. Je kreeg ook een briefje dus het ging in een grote pot en werd aan het einde van de middag verdeeld waarschijnlijk. Naja al met al vond ik het wel grappig. De rest van de dagen heb ik maar een tuktuk genomen (ook omdat we met zijn 4 waren.) Ik hen 3 duitse mensen ontmoet die toevallig met elkaar mee reisden tot op koh rong (hun volgende bestemming) aardige gasten sliepen ook in het hostel waar ik verbleef. Naja en wat doe je als je alleen maar strand hebt, juist strand hangen, beetje zwemmen, cocktail drinken, kijken naar de zonsondergang. Hellemaal top dus. 1 avond wezen stappen eens bierpong gespeeld (ben ik door herosvitalis mijn oude studie vereniging) aardig goed in geworden en we hebben onze tegenstander met 13 - 0 afgedroogd en dronken gevoerd dit waren dus 2 dure biertjes. Ik ben rond 01.00 terug gegaan. De dag erna was weer strand en eten en cocktails. Maar een van die duitsers kwam op het idee om naar de sportschool te gaan nu ben ik gymleraar maar heb ik een bloedhekel aan de sportschool. Dus toch maar gegaan. Het was lekker om weer eens te sporten en ik had een weegschaal na 2 maanden. 5 kilo afgevallen deze reis, had ik niet verwacht. Ik snack hier een stuk minder dan thuis en ik eet en drink minder suikers dat scheelt blijkbaar. Bezweet onder het zand en hongerig hebben we nog gegeten bij een burger restaurant. 3 dollar en 3000 riel (ze gebruiken usd en riel door elkaar 1000 riel is 25 dollar cent en kom je boven de dollar dan betaal je hier mee) voor een burger en dan mocht je 12 toppings kiezen. Dit was natuurlijk een uitdaging doen dus. Dag erna ben ik richting kampot gegaan. Mijn verstandskiezen doen weer eens vervelend (ze moeten er eigenlijk uit) dus dat deed goed zeer. Dus maar even naar de appoteek in kampot gegaan ibuprofen gekocht 800 of 1000 mg ik dacht doe de sterkste maar. Pot verdorie dat is goed spul ik voelde hellemaal niks meer in mijn kiezen dat is dus blijkbaar veel sterker dan je in de nederlandse supermarkt koopt. Alles gaat hier zonder dockters resept. Er zijn zelfs mensen die valium kopen om lekker te slapen in de nachtbus (wtf) ook even een flesje mondwater gekocht en een grote fles water en daarna richting mijn hostel in kampot gegaan achter op bij een scooter, Goed te doen mijn hostel ligt ruim 8 km buiten de stad (ik ben een beetje klaar met de steden. Geef mij maar de natuur. En mijn hostel heeft dus een waterglijbaan/ schans zo de rivier in, een blob (soort half leeg springkussen waar je op het uiteinde op gaat liggen en als er dan iemand anders in het kussen springt word je gelanceerd.) Ook hebben ze een tarzan swing het water, een soort lanceer schommel en banden, kayaks en een drijvend eiland. Een gezellig hostel dus. Ik ben op de glijbaan een paar keer gecrasht toen ik salto's en duiken probeerden maar door de 1000 mg ibuprofen voelde ik daar niet veel van. De blob vind ik het leukste om mensen te lanceren samen met een veel groteren en zwaarderen gozer uit de UK waren we hier ook aardig goed in vooral de wat kleinere vrouwtjes die vlogen echt heel ver weg. Een metertje op 4 a 5 hoog was echt geen uitzondering. 'S avonds nog evdn lekker zitten chillen in de bar. Aan de cola, ik weet niet hoe verstandig het is om pijnstillers van dit caliber te combineren met alcohol dus maar niet doen. Zo juist wakker geworden en nu voel ik de klappe op het water van gister wel, naja dan weetje dat je leeft. Nu even chillen in mijn hangmat en zo even ontbijten en kijken hoe het er hier met de natuur voor staat. Er blijkt een geweldig nationaal park te zijn. Zo maar eens bezoeken. En dan de dag weer afsluiten met deze gekken water attracties. Fotos en filmpjes daarvan volgen nog.

Groetjes arjan

1. Mam:
    29 januari 2017
    Wat genieten zo ophet strand en bij het water.
    Heb je al een kleurtje?
    Ik hoop dat je verstandskies zich verder rustig houdt. De Brufen zal wel gewerkt hebben, hier zijn ze 400 mg.
    We kijken weer uit naar alle foto's
  2. Anneke:
    29 januari 2017
    Heerlijk even relaxen aan het strandwel vervelend van je verstandskiezen. Succes met je verdere ondernemingen.
    Groetjes Anneke