Pai

11 december 2016 - Tambon Wiang Nuea, Thailand

Ik zal pai opnieuw proberen te beschrijven gister is het me niet gelukt. Pai een klein paradijs bestaand uit niks. Nee dat is niet goed genoeg. Pai alles is toegestaan alles kan maar niks moet. Ja ik denk dat, dat de beste omschrijving is. Het is een dorp vol met alleen maar reizigers wat het uiteraard erg toeristisch maakt wat je ergens probeert te vermeiding maar aan de andere kant is het ook wel lekker. Je hebt de prachtige kanten van de jungel en de bergen maar je valt als toerist niet op. Er is mij verteld dat er een soort hippie sfeer zou hangen. Ik beleef het niet zo. Ik denk dat reizigers gewoon heel veel op elkaar lijken en dat we precies weten hoe we met elkaar om moeten gaan en dat er daardoor een helle relexte sfeer hangt. Ben je van plan hier ook heen te gaan je voor 1.10 euro meer dan een halve liter bier voor gemiddeld 3.20 euro heb je een mogito of een andere coctail. Een scooter huur je van af 2.50 euro per dag (dan heb je wel echt een oude maar het werkt) je eet hier avond voor 3 euro een bamboe stok waar je thee uit drinkt heb je voor 80 cent en daarna laat je hem voor 26 cent bij vullen. Waar je wel rekening mee moet houden is het volgende bestel nergens eten waar special voor staat en ook niks met mushrooms de kans dat je de helle avond stoond bent is aanwezig daarnaast weetje niet hoe sterk het spul is en dus zie je af en toe toeristen die van het padje af zijn. Het is illegal in thailand en in het meest slechte geval kan je er een lange gevangenis straf voor riskeren of zelfs de doodstraf. Echter zullen ze je niet pakken want de politie geeft daar echt geen ene fuck om hier (welkom in pai) er heerst hier dus een soort gedogenbeleid maar 1 waarom hier doen als het volledig legaal in nederland kan als je er überhaupt al naar opzoek bent.

Afgelopen dagen hebben we een scooter gehuurd. En omdat je hier veel bergen zijn hebben deze scooters heel veel vermogen. Op de teller staat een butten met 160 km/h. In de praktijk rij je niet harder dan 50 of 60 omdat de wegen het niet toe laten dat je harder rijd. Het is heerlijk om hier gewoon rond te reiden op een brommer door de bergen en de jungel. Er is hier zo veel te zien. Echter zijn er wel wat dingen waar je rekening mee moet houden. Zo als ik al zij, de wegen zijn heuvel achten en er zijn paden die ontzettend steil zijn. (Ik heb rode pistes gezien die minder steil zijn) Ally is te klein om scooter te kunnen reiden (inverband met haar gewicht en het gewicht van de scooter dus ze ging bij mij achterop) op nemen van deze rode skipiste moest ik zo ver naar achter zitten op het zadel dat zij als een soort rugzak om mijn rug heen geknoopt was. Dat was wel geinig. Daarna van de zonsondergang genoten van af ons hotel. Vandaag ben ik oppad geweest met Alexander (duitsland) want Denisse heeft haar voet gebleseerd toen er ietd mis ging met de brommer ze droeg slippers en dat moet je ook niet doen. Tijdens het afstappen bleef ze hangen. En ally vond het zielig om jaar achter te laten dus reden alex en ik samen we zijn begonnen in pai canyoning wat erg mooi was toe zijn we naar een historische brug gerekend het zou iets hebben betekend in de wo2 (het was in mijn ogen gewoon een brug en toen ik zag dat een groep Japanners er foto's van maakte wist ik dat ik het niet bijzonder zou vinden. Echt waar japanners maken foto's van zulke niet intresante dingen. Dat is zelfs hier zo) ach ja. Daarna zijn we opzoek gegaan naar een waterval maar we zijn verkeerd gereden. Maakt niet uit want de route hetten de olifanten trail en het was prachtig. (Het was mooier dan de waterval want dat was erg druk met toeristen. Zo juist een tanktop en soort dun vest gekocht die laatste is tegen de muggen want daar zijn er een hoop van hier.

Ik vergeet trouwens te zeggen als je ook naar thailand gaat. Koop je eten op de straat. Ja de eerste week ben je aan de dunne maar je gaat er niet dood van, het is cheap as hell en ontzettend lekker. Ook zie je hoe het gemaakt word en je kan beslissen of je er wel of niets koopt. (Een belangrijk aspect waar geen enkelel reisdokter over na denkt.)

Morgen reis ik naar chiang rai samen met ally we nemen dan afscheid van Alex en Denisse.

Mzzl arjan

Photos komen later

1. Anneke:
    11 december 2016
    Hey Arjan
    Weer een mooi verslag van je ervaring in PAI . Voordeel van het eten op straat zie je wel hoe ze het klaar maken.
    Goedereis en tot je volgende verslag

Groetjes Anneke
  2. Anja:
    13 december 2016
    Geweldig verhaal weer Arjan. Die brug is waarschijnlijk de Brug over de rivier Kwai. Erg beroemd , er is ook een film over gemaakt!! Kijk uit naar je volgende avontuur xx
  3. Anja:
    13 december 2016
    #checkyourfacts lol vergissing van mijn kant x het blijkt een andere brug te zijn x ik was een brug te ver hahaaa