Thaiboxing en koh phanang

14 februari 2017 - Tambon Ko Pha-ngan, Thailand

Hallo allemaal

Deze week geen therorie boeken meer dus ik kan weer wat sneller bloggen. Ik ben nu op koh phanang net als koh tao een tropische eiland maar een stuk groter. Hellaas heb ik de fullmoon party gemist maar gelukkig heeft dit eiland meer te bieden dan alleen de fullmoon party. Maar laten we eerst weer terug gaan naar het einde van mijn laatste blog. De dag nadat ik mijn blog schreef ben ik nog 1 dag op koh tao gebleven en ik heb een scootertje gehuurd bij het hostel de wegen zijn uitdagend (net als in pai) maar het uitzicht is geweldig als je dan bij een viewpoint bent dus dat was de reis meer dan waard. Die middag ben ik een mauy thai lesje gaan volgen. Ik gezien dat mijn teakwando conditie een beetje verslechterd hellemaal afgemat en na wat tikke te hebben ontvangen kwam ik de sportschool weer uit. Die avond ben ik maar vroeg naar bed gegaan. De dag er na ben ik op de boot naar koh phanang gegaan. De feestende of brakke mensen die hellemaal onder de verf zaten kwamen te gemoet. (Zij die even een nachtje op een neer zijn gekomen.) Ik liep op ze heen en ging naar mijn boot. Het duurde nog 1 uur voordat hij vertrok. De boot deed er ruim 2 uur over om van koh tao op koh phanang te komen. Dus ik hem maar lekker op het top dek in het zonntje gelegen. Bij aankomst op koh phanang zag ik dat iedereen op het eiland brak was, leuk jo zo'n feesje XD. Maakt niet uit ik zocht een hostel op en nam een taxi daar naar toe. Goodtime backpackersbeacht resort. Een heerlijk resourt wat normaal spot goedkoop is masr inverband met de fmp periode is het 7x zo duur. Naja voor 2 nachten is dat oke. Uitzicht op zee het het strand maakt alles weer goed. Heel de dag dus een beetje strand gehangen en tijdens zonsondergang een potje beacht volleybal gespeeld. Daarna naar de foodmarket gegaan en samen met 2 vrienden van koh tao gegeten en daarna naar een thaibox voorstelling geweest. Dit was zo veel beter dan de voorstelling in chiang mai. Om te beginnen was de jongste vechter 18 jaar en al dezr gasten gingen voor een knok out. En daarna droegen ze elkaar de ring uit als teken van respect. 4 van de 5 gevechten eindigde ook echt in een KO. Ik moet zeggen wat een bikkels de sporters krijgen en een ontzettend harde trap in het gezicht en daarna lachen ze van ja daar had je me. Daarna proberen ze de ander natuurlijk vol op het gezicht te beuken. De 5 gevechten waren pure spektakel en dit werd afgewisseld met een vuur danser wat ook echt tof was.

Vanmorgen weer wakker geworden aan het strand. Zo maar even een ontbijtje scoren.

Gr arjan

1. Anneke:
    14 februari 2017
    Hoi Arjan

Jammer van je gemiste party maar van de week kregen we te horen dat het helemaal niet goed is voor je gezondheid al die verf op je lijf.
    Die sport gaat er zeker wel hard aan toe knap dat je er naar kan kijken!!
    Geniet verder van je laatste weekjes

Groetjes Anneke
  2. Mam:
    15 februari 2017
    Ik hoor dat je inmiddels jouw draai hebt gevonden op Koh Phanang. En zelf boxlessen aan het volgen bent.
    Ik kijk uit naar jouw blogje hierover, maar misschien moeten we daar lang op wachten omdat je s avonds versleten bent.