Flight hotel en bangkok

1 december 2016 - Bangkok, Thailand

De vluchten duurde lang maar gingen voorspoedig op de vlucht van abu dhabi naar bangkok zat er een zeer vervelende engelse achter me maar gelukkig ging alexandera naast mij zitten. Zij komt uit zwitserland en is al een paar maanden bezig met backpacken en tijdens de vlucht raakte we in de praat. Vlak na dat we geland waren kwamen we Pete en Matjaz tegen zij komen uit het oostblok en gaan over een paardagen richting het zuiden.

We zitten nu in een groepschat via facebook om mischien dingen samen te gaan doen in bangkok maar na dat iedereen naar zijn hostel/ hotel ging hebben we elkaar eigenlijk niet meer gesproken. Alleen via de chat

Het hotel waar ik deze avond verblijf is iegenlijk veel te luxe voor een backpack reis een hotel waar je een spelletje golf kan spelen waar ze je aanspreken met mister van Diggelen (naja ze doen hun best) en waar je gratis welkomsdrankjes krijgt valt eigenlijk buiten het budget van deze reis maar ik ben maar wat blij dat ik dit heb om even mijn draai te kunnen vinden.

Tegen een uur of 4 heb ik besloten dat ik te wakker was om te slapen en ben ik bangkok in gegaan. Ja dat is niet zo als londen amsterdam of berlijn de infrastructuur is hier zeg maar gerust een beetje (heel erg) chaotische. En wilde naar de backpackers straat van bangkok khao san road dus ik dacht laat ik dat in stijl doen met de tuk tuk. Goedplan toch? Na een dodemansrit van 15 minuten was ik volkome genezen van dit idee want 1 hij was ontzettend druk op de weg smog en uitlaatgassen, het was niet bepaald een rustigi ritje waarom 1 meter ruimte houden bij het inhalen als daar 2 scooters tussen passen en het was relatief duur. Morgen dus maar de bus of een taxi
Verder heb ik het wel naar mijn zin ik moet alleen even mijn draai vinden. Waar ik aan moet wennen is dat je heel duidelijk het verschil tussen rijk en arm ziet. Van af verdieping 22 van mijn 4 sterren hotel kan ik zo op huizen kijken die zo in een sloppewijk passen

Zo nog even naar het dak van mijn hotel de rooftop hoogste punt van bangkok op verdieping 83

1. Kees:
    1 december 2016
    Hoi Arjan ,leuk om te lezen ,hoor!! En dat je je draai nog moet vinden is logisch ,je bent nu in een heel andere wereld en cultuur ,maar dat komt snel goed hoor!! zeker weten .Wel leuk dat je gelijk al contact hebt met andere backpackers ,Volgens mij praten die allemaal met elkaar en doen ook samen ergens naar toe gaan en zo ,HG ,Kees
  2. Jesse:
    Nou veel plezier
  3. Anneke:
    Hoi Arjan
    Wat leuk dat je al lekker contacten hebt tijdens je vluchten, je zult zien dat het alleen nog maar meer wordt gedurende je reis. Mooie kamer hoor van het arm en rijk verschil moet je maar naast je neer leggen dat verander je toch niet Geniet van Bangkok en ik kijk al uit naar je volgende verslag geniet ervan

Groetjes Anneke
  4. Mam:
    1 december 2016
    Wat leuk om je eerste reisverslag met foto's te lezen.
    Rust maar even lekker uit de eerste nacht in het hotel. Ben benieuwd naar jouw volgende avontuur.
  5. Mam:
    1 december 2016
    Wat leuk om jouw eerste verslag te lezen. Ik hoop dat je lekker uitrust in je luxe hotelkamer. Heel veel plezier morgen.
  6. Tonnie van Ettinger Kortleven:
    2 december 2016
    Hoi Arjan, Tuurlijk is het wennen, wel leuk je te kunnen volgen, groetjes Tonnie
  7. Leon van Bennekom:
    2 december 2016
    Goed bezig man Lekker genieten.