Tiger tempel en reis naar het paradijs

23 december 2016 - Ko Samui, Thailand

We gaan verder waar mijn vorige blog is geëindigd. Jake, lucy en ik gingen opzoek naar een koffie corner. Dit was geen probleem want er zijn er een hoop in krabi town. Jake en ik hebben gesloten om daarna richting de tiger tempel te gaan. Het is een tempel boven op een berg wat je 1260 traptreden kost. (Altijd leuk zo'n uitdaging) om daar te komen konden we een taxi of een songteaw nemen beide zijn hier aan de prijzige kant. Dus we besloten een scootertje te huren bij ons hostel. De verhuurder vroeg welke we wilde hebben en dat maakte ons niet uit dus we kozen 1 van de sleutels of beter gezegd te hebben Jake koos een sleutel (zonder te weten elke scooter het was) toen de verhuurder het nummer van de scooter noteerde moest hij al een beetje lachen maar hij vertelde ons niks. (We hadden dus niks in de gaten) jake had niet fouter kunnen kiezen. Tussen alle stoere zwarte blauwe en gele race scooters stond een barbie roze vrouwe scooter. (It is oke to be gay) maar dit zag er waarschijnlijk niet uit 2 gasten op één roze mio scooter die tussen de auto's door zoevden. Na een lachwekkende rit op onze ijzere ros kwamen we aan bij de voet van de tijger tempel. Voor we hem beklommen hebben we nog even een fles water gehaald. Wat een dodemans klim was dat, zeer goed voor de conditie. Halve wegen kwamen we een nederlands stel tegen die onderweg naar beneden waren ze vertelde ons dat het nog een aardige klim wascmasr dat het de klim waard was. En ze hadden gelijk want toen we zwetend en bijna bloedend over de 1260ste tegel heen stapte konden we genieten van een prachtig uitzicht over krabi. (De foto's tonen niet het ware beeld) toen we terug gingen naar het hotel hebben we de scooter terug gebracht en hebben we wat gegeten (het inmiddels vertrouwde branderige gevoel paseerde mijn keel weer) daarna hebben we wat biertjes gedronken bij een bob marly bar en na de intensieve inspanning van vandaag schoten die er wel in. Nog even 2 gratis bbq spices gehaald te hebben achter ons hostel zijn we naar bed gegaan. Vandaag was de wekker weer vroeg want om half 9 werden we opgehaald voor de transfer naar koh samui. Na 3 uur in de bus gezeten te hebben kwamen we aan bij de pier. Hier stond de boot die ons naar koh samui zou brengen. Het was ongelofelijk heet dus wij dachteb laten we op het top dek gaan zitten. Wat wij niet wisten was dat het een soort speedboat was dus na de de eerste golf waren wij zeiknat. Dus maar naar binnen gegaan. Daar ging na 20 minuten een kostlucht want ik denk dat 60% zee ziek was en 40% was aan het kotsen maar goed het was gelukkig maar 45 minuten in totaal. Koh samui wat een paradijs ik heb nog nooit zulk blauw water gezien (opnieuw de foto's tonen niet het juiste beeld) lucy en jake haden een resort geboekt. En heb besloten om wat meer te betalen en hier ook te betalen. De wifi is geweldig dus dat kan ik gebruiken tijdens kerst om te skypen. We hebben een kleine bungelow aan het zwembad en aan de zee.
Ze maken heerlijke mogito's met een nieuwe twist (burrrrrrn zie foto)
Voor de rest lekker niks gedaan, beetje gezwommen en naar de zon ondergang gekeken.

Morgen maar het paradijs verkennen.
Groetjes uit koh samui

1. Annamarie Kruijer:
    23 december 2016
    Wat een mooie reis zeg.
    Wij wensen je fijne kerstdagen in het mooie warme Thailand.
    Groetjes van Dick en Annamarie.
  2. Anneke:
    24 december 2016
    Hoi Arjan
    Het was weer een mooi verhaal,mooie foto's en petje af van al die treden op lopen.
    Wij wensen jou hele fijne kerstdagen in het mooie Thailand

Groetjes Anneke
  3. Anja:
    25 december 2016
    Pffff die treden....als ik er aan denk allleen al. Die boot . Iig even lekker lux genieten van je kerst xx Hele fijne dagen in deze mooie omgeving xxx
  4. Jeanette de hoop:
    26 december 2016
    Top verhalen Arjan fyne kerst daar geniet ervan.