Koh samui

25 december 2016 - Ko Samui, Thailand

Koh samui wat kan ik er overzeggen. 3 grootste eiland van thailand (op phuket en koh chiang na) het is een eiland van een eilanden groep genaamd ang thong (waar de film the beach is opgenomen) de volgende 2 eilanden zijn koh phanang en koh tao. Waar deze laatste 2 eilanden nog echte backpackers eilanden zijn is koh samui dat totaal niet. Het is toeristische, druk en in verhouding met de rest van thailand ontzettend duur. Echter is het ook wel leuk om met kerst in een westerse wereld te zijn met vrienden en 35°c (wtf) Gister hebben Jake en ik een scootertje gehuurd en zijn we een deel van het eiland gaan verkennen. Ik krijg het thaise verkeer aardig door ik kan links reiden en op gepaste en veilige wijze me zelf tussen de auto's door wringen (klink wat spectaculairder dan het werkelijk is) echter weet ik niet of ik dit in bangkok zou doen. Maar terug naar het verhaal. Na opnieuw een tempel en een boeda bezocht te hebben. Besloten jake en ik dat we genoeg cultuur gesnoven hadden en we gingen naar een kart center. Ja dat is prijzig want het is koh samui maar ik krijg een gratis T-shirt. We hebben 4 race's gedaan. 2 waren jake en ik samen en daarna moesten we de baan delen. Jake stond 10de op de lijst van december een aardige prestatie als je het mij vraagt. Daarna eten gehaald bij de 7/11 en terug naar het hostel. Daar hebben we gebruik gemaakt van de happy hour coctails en zijn we wat gaan eten in het dorp niets bijzonder gewoon fries rice met 6 garnalen en wat groetes. (Kan niet altijd speciaal eten) na afloop zijn we naar coco bar geweest ook hier weer wat drankjes gedronken en gekeken naar een geweldige show van de locale vuurdansers. Ze zijn aan het dansen met kiwido pho's (halo-ers kennen ze wel die rotdingen van cluster B) die ook nog branden. Of ze jongleerde met vuurstokken. (Darth maul van star wars) om hier stukjes van te zien kijk mijn vorrige facebookpost. En daarna richting de bungalows gegaan. Jake dacht dat het een goed idee was om nog even in de zee te gaan zwemmen maar hij had al een paar bakkies op niet een heel goed plan maar omdat ik het niet uit zijn hoofd kon krijgen beslooten we af te spreken dat hij in het ondiepe zou blijven en dat ik in de buurd bleef. (Ik was wat meer op de centen aan het letten dus ik was zo goed als nuchter)
Al met al kan je de prijzen van koh samui met thuis vergelijken. Voor koh thailand dus erg prijzig.

Vandaag hebben we een ik doe niks dagje gehad. Zonnen lekker verbrand. Kanoe gehuurd en lekker gegeten. Zie jullie later weer

1. Mam:
    25 december 2016
    Dat is een andere manier van kerst vieren. Zeker als het 35 graden is.
  2. Anja:
    25 december 2016
    Je hebt je aardig vermaakt zo te lezen lol
  3. Anneke:
    26 december 2016
    Je mag je best wel even verwennen met kerst !!
    Goede reis en geniet er verder van en natuurlijk kijk ik weer uit naar je volgende avontuur

Groetjes Anneke
  4. Kees:
    26 december 2016
    Hoi Arjan ,klinkt weer goed joh ! Was wel leuk om je even op skipe te zien ,wat dacht je? Een zooitje malloten bij elkaar ? Haha . Het was heeeeel gezellig (met zijn 23en !) We vonden het wel jammer dat je er niet bij was ,nog fijne dagen daar en een goeie en voorspoedige reis naar Vietnam ,mzzl ,Kees