Tam coc (Ninh binh)

6 januari 2017 - Ninh Hải, Vietnam

Sommige mensen noemen zeggen dat ninh binh mooier is dan halong bay ( mits je in het juiste seizoen gaat) ik kan dat ook echt wel geloven het is hier namelijk prachtig. Het enige probleem is dat ik niet in get juiste seizoen hier ben, maar nu is het ook al geweldig. Ik gebruik dit punt ook een beetje om uit te rusten van de afgelopen dagen. Van af oud jaae heb ik namelijk geen normale ochtend gehad elke keer moest ik op om 7 uur. Om het ontbijt niet te missen dat is echt bagger, maar hier is dat gelukkig niet zo. Het ontbijt in dit hostel wordt tot 9 uur geserveerd dit is echter niet heel lekker dus pak ik iets in de hoofdstraat (tevens ook de enige straat) van tam coc. Vietnam geeft echter 1 probleem. Je hebt een vietnamees rijbewijs hebben om te mogen reiden (als je dit al aan durft) nu geeft de politie hier daar echt hellemaal niks om. Maar met een groot verkeers ongeluk kan dit wel eens een probleem worden. Tam coc en het natuur gebied is echter erg rustig en er rijd (bijna) geen verkeer het er dus toch maar op gokken voorzichtig rijden en terug gaan als je het niet vertrouwd. Het is sowieso veiliger dan een taxi of een bus omdat ze hier echt debielen zijn in het verkeer. Spookrijden op de snelweg is hier als je rechts aan houd gewoon normaal. Zo kwam ik op aardig wat plekken de afgelopen 2 dagen. Ninh binh bestaat uit bergen die links en rechts raar uit de grond uit steken, een bijzonder natuur verschijnsel. Dit is overigens ook de enige attractie die je hier tegen gaat komen. Meer is er eigenlijk niet. Maar zo als ik al zij het is prachtig en ik gebruik het om even bij te komen van oudjaars avond en de nieuwe dagen. Zo ver dat mogelijk is de buren houden van karaoke en vietnamese pop muziek wat dus heel de dag kij hard afgespeeld wordt. ('S morgens om 8.30 begint dat al) het is niet om aan te horen. Je gaat bijna begrip hebben voor die gozer in Myanmar die de stekker uit zo'n gebed spieker heeft getrokken. (Haald niet weg dat het ontzettend stom is) vandaag nog even chille ik denk dat ik nog even met een roeiboot mee ga en daarna ga ik verder naar het weste naar huê. Eva (een utrechtse studente uit gronige die ik hier tegen ben gekomen) vertelde dat ik een nationaal park ga missen wat echt geweldig bleek te zijn. Naja mischien keer ik nog wel terug ik zie het wel. Huê is 12 uur reiden met een nachtbus waar ik verschillende verhale over heb gehoord. Ik ben bang dat ik het vreselijk ga vinden maar nog maals ik zal het wel zien.
Vergeet de foto's niet

Groetjes arjan

1. Mam:
    6 januari 2017
    Het is daar prachtig zo te zien.
    Goede reis naar Hue.