Hanoi deel 2

31 december 2016 - Hanoi, Vietnam

ONGESTRUCTUREERDE CHAOS maar ontzettend gezellig, zo kan je hanoi omschrijven. Er is ongelofelijk veel smog maar doordat de tempraturen lager liggen dan in bangkok voelt het schoner aan. Toen ik mijn laatste blog af het geschreven kwam ik Holly tegen ze was film aan het kijken in ons hostel ik zij dat ik die avond naar de starwars film wilde gaan in de bios en zij blijkt dus groot starwars fan te zijn. (Ja het bestaat blijkbaar vrouwelijke wezens die films als starwars leuk vinden) ze komt uit canada trouwens. Nog even film gekeken in ons hostel en daarna naar bios gegaan. De film viel mij een beetje tegen. Ik had de hoop dat het, het vervolg was van de vorigd maar zo als we gewend zijn van starwars maakte ze weer eens een rare sprong in de tijd meer zeg ik niet. Al met was het een gezellig avondje en hebben we daarna wat gegeten bij een restaurant. Dag erna zijn we een museum toer gaan doen door de stad. We zijn naar het ho chi ming museum gegaan en naar het vrouwen museum (beetje een Alleta jacobs museum best leuk om er wat dingen over te leren) verder kan ik doen als of deze museums ontzettend spannend zijn maar ik kan ook gewoon eerlijk zijn, ze zijn een beetje saai maar ik heb me vandaag prima vermaakt samen met Holly want als je in de museums van vietnam bent dan vallen 2 dingen op. 1 vietnam heeft een ontzettend geweldadige geschiedenis (de wat oudere lezers, leetfijd van mijn ouders zullen dat wel weten) en 2 is dat vietnam ontzettend cumunistisch is ze laten alleen hun van het verhaal zien (daar hebben ze in de vs ook een handje van maar hier slaan ze een beetje door) toen we klaar waren met de museums gingen we in het oude centrum nog wat eten en drinken. En daarna nog wat drinken want bier kost hier maar 20 cent per glas. (FUCKYEA) echter wil je in deze stat niet laveloos naar je hostel kruipen want dat is levens gevaarlijk in verband met het verkeer. Overigens was mijn eerste glad kapot en mijn 2de was ontzettend smerig. Maar ik had een grote fles water opzak dus alles maar even schoon gemaakt. 4 bier en 80 cent verder gingen we terug naarchet hostel en daar hebben we een avondje op het balkon gezeten, (lekker rustig) wat ik vergat te zeggen wad dat we een cyculo tussen de museums gebruikt hebben (een fiets taxi) dat is dus levens gevaarlijk deze gasten kunnen niet mee komen met het grote verkeer. Pfffffff nooit neer dus. Vandaag hebben holly en ik 's morgens het militaire museum bezocht. Daar wordt je even stil van. Opnieuw weet je dat je alleen naar pure propoganda vsn het cumunisme zit te kijken maar nu ik het verhaal van 2 kanten weet denk ik dat amerika de grootste boef was in de vietnam (of zo als ze het hier noemen de anerikaanse oorlog) zij vallen een land binnen en bombarderen het hellemaal plat. de mensen in het museum zien precident nixon een beetje als adolf hitler. Wapens en booby-trapped gezien ja dat kunnen die vietnamese wel. Toen we teruf kwamen van het militaire museum ben ik nog even op bed gaan liggen en daarna ben ik opzoek gegaan naar avontuur ik ontmoete wat mensen uit nederland. Ook wel eens leuk dus we hebben wat gedronken harstikke gezellig natuurlijk. Op de terug weg kwamen wam ik bij een restaurantje iets eigenaardigs tegddn drankje en een in edn fles met daar in een gode slang e een scharpioen + wisky. Dat klink gor maar dat is het ook ik maakte een foto en hij bood me het aab. Ik dacht waarom niet brrrrrr gggggggt bha bitter sterk en het brande als de hel.

En hier mee sluit ik vandaag even af
Happy new year iedereen

1. Mam:
    31 december 2016
    Een hele goede jaarwisseling Arjan. Enjoy.
  2. Anja:
    31 december 2016
    Idd kent mijn generatie Vietnam voornamelijk van het journaal vroeger, elke dag weer, zoals nu Syrië in het nieuws is. Ik hoop dat je nog veel kan gaan bekijken daar qua cultuur en geschiedenis. Fijne jaarwisseling xxx
  3. Bea:
    Een hele goede jaarwisseling daar. En nog veel reis plezier voor 2017
  4. Kees:
    1 januari 2017
    Hoi Arjan ,de beste wensen voor het nieuwe jaar hoor !! HG.Kees
  5. Jeanette de hoop:
    1 januari 2017
    Arjan de beste wensen voor 2017. Weer een leuk verslag. Als je terug komt in ned. Kan je lichaam meer bier en andere dingen verdragen denk ik. Gezellig en leerzaam het ontmoeten van andere backpackers. Geniet er weer van .later jeanette