Oud en nieuw vietnam

1 januari 2017 - Hanoi, Vietnam

Een beetje een saai begin maar ik lig al om 01.12 in bed met een lichte dronk. Na een geweldig feest. Het ontzettend druk in de straten van hanoi. Normaal is het druk maar nu was het nog drukker (zeg maar zo druk dat het grapje is dat je zaklamp of ben je gewoon blij me tezien om de minuut verteld werd) vietnamese hebben nietvzo heel veel met drank meekte ik, ja ze drinken wel maar de mensen uit mijn hostel (australie dronken veel meer en op een hele gore manier, iemand trok zijn schoen uit en gooide er bier in en iemand andersczette de schoen aan de viese zweetschoen en dronk hem leeg ja goor.) Rare lui ik had weer een beetje het gevoel van de stap avond in chiang mai rond 10.00 vertrokken we uit het hotel toen kwamen we in aanraking met de complete chaos op de straten je ging echt met je buik tegen de rug van je voorganger over straat. We besloten naar de mainstage te gaan (het jawel heinekebier podium) het koste ons ruim 1 half uur om daar te komen (het is normaal 5 minuten lopen) op de straat wenste iedereen elkaar nieuw jaar kinderen op de schouders van de ouders. En luisteren naar cover dj's van jawel nederlandse muziek als martin gerix, hardwel, afro jack enz. Daarna zijn we naar kroegjes op gaan zoeken. Die gasten uit australie waren nu echt vervelend elke keer voor iedereen bestellen bier tequila, vodka redbull enz ik heb dus mijn eigen biertje betaald en vooruit 1 tequila (wat ik over mijn schouder naar achter gooide want dat ga ik echt niet zuipen) en ik nam niks meer aan ik zit nu deze blog namelijk te schrijven in de bus naar halong bay en ik willde daar geen zware kater hebben. Rond 12 uur had niemand de tijd bij de hand maar dat maakte niet uit want de laatste 30 seconde van 2016 explodeerde de straten van hanoi ik denk dat ze aan het aftellen waren want ze begonnen steeds harder te roepen en toen wij klaar waren met tellen exploderen de strate opnieuw met juigende mensen, mensen die op elkaars schouders met de vietnamese vlag gingen zwaaie enz. Ik was nog 20 minuten gebleven ik ik besloot om alleen verder te gaan en richting het hostel te gaan. Rond 1 uur begon het ook uit te sterven en waren er ook alleen nog maar dronke duitsers, russen, engelse en Australiërs een echt zon zuipe ziekenhuis gebied dus. Elkker naar mijn hostel dus maar. Daar heb ik me voor het eerst geërgerd aan een dorn met 14 mensen, luidruchtig, scharrelende stelletjes en snurkende mensen. Gelukkig hebben we allemaal een gordijn om ons bed in dit hostel dus je kon je er voor afsluiten, hellaas kon ik mijn oordoppen niet gebruiken want dan slaap ik door mijn wekker heen. Zo als ik al zij nu in de bus richting halong bay het is mistig en koud nu maar wie weet klaart het nog op.

De foto's zullen op zijn vietnamees (cumunistisch) getoond worden, alleen de foto's die geschikt zijn voor het publiek en kinderen

Groetjes
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mam:
    1 januari 2017
    Wat raar, mijn reactie is verdwenen. Dan maar opnieuw.
    Allereerst een gelukkig 2017.
    En heel veel reisplezier verder op de boot naar Halong Bay.