Slowboat dag 2 voetsel vergiftiging en waterval

17 december 2016 - Luang Prabang, Laos

Hallo trouwe volgers. Het is een paar dagen geleden dat ik een blog heb geschreven dit heeft verschillende redenen 1 ik had niet genoeg mee gemaakt om iets intresant te schrijven en 2 ik was een beetje klaar met dit land maar ik ben een beetje terug gekomen van die mening. Laten we eerst terug gaan naar de slowboat dag 2 pakbeng pure aarmoede en ellende we verlieten het hostel rond 8 uur. De eigenaar klopte op de deur om te zeggen dat we moesten ontbijten (gaan we niet bij hem doen we zijn gescamt voor een paar euro) we kwamen beneden en we zijden dat we wat broodjes gingen halen bij een bakker (werd hij me toch link dat we niet bij hem aten, had hij het ontbijt maar inbegrepen moeten maken en ons de dag er voor niet moeten scammen) ik draaide me om en liep weg Ally bleef echter discuseren en toen hij echt vervelend werdt (hij pakte ally beet) liet ik even merken dat ik 2 koppe groter dan hij (ik pakte hem even beet en pleurde hem zijn restaurant in) daarna kregen we alleen een you are verry bad people dus ik zij lekker op zijn nederlands krijg de (enge ziekte) en toen was het klaar. We hebben broodjes gehaald bij de bakker en gingen naar de boot omdat er geen vaste zit plaatsen meer waren moesten we een goed plekje scoren zo verweg mogelijk van de motor. (Die een pest herrie maakt). Er waren meer mensen op die boot dan de dag er voor en er waren niet genoeg banken. Wat deed dus een van de staf gewoon een bank halen en in de boot plaatsen. (Niet zo grappig als ik het zo vertel vaan op het moment was het erg grappig omdat het erge droge hummor was. Zie foto en je begrijpt waarom heel de boot het geweldig vond) de rest van de dag was heel saai. (Neem nooit de slowboat, het eerste uur van dag 1 is leuk maar dan moet je er nog 14 of zo iets en die wilde dieren die je zou zien zijn gewoon koeien en schapen pfff oplichters) ik schrijf hier niet veel meer over want dat zou het een zeer slaap verwekkend verhaal van maken, het enige wat ik kan zeggen is dat Ally haar boek uit heeft gelezen (ze heeft die dag bijna 200 pagina's gelezen) ik heb mario world uit gespeeld en Ally spreekt een paar woorden nederlands. Toen we aa kwamen in luang prabamg moesten we nog 10 km met de tuktuk (vaar gewoon door tot de stad het ligt aan het water en die 25 min kan er ook nog wel bij) dan hadden zo ook nog een rare manier van uitpakken al met al waren we hellemaal klaar met de slowboat (advies pak gewoon de bus is goedkoper je ziet net zo veel wilde dieren, het brengt je naar je echt naar de stad en het is een stuk sneller. Toen we aankwamen moesten we nog een hostel zoeken. (Dat begint nu een van mijn specialiteiten te worden) en na 2 hostels afgekeurd te hebben (1 had een ratte plaag en de ander was echt goor) vonden we het hostel waar we nu verblijven. Erg airco en een fan, douce en schoon toilet, wasserves en ontbijt waar je kan kiezen uit 10 mogelijkheden. Owja en ook nog een pooltafel ol het dak. De schone toiletten waren erg belangrijk want die avond hebben Ally en ik wat gegeten bij nachtmarkt (wat we eigenlijk altijd doen) ik heb laap besteld (een locale specialteit en erg lekker) en ally een curry, we sloten dit af met een bananen pakkenkoek en een vruchte drankje. Alles was heerlijk tot ik 's avonds wakker werd en ik me besefte dat ik moest renne mijn maag vond het eten niet meer zo lekker (voetsel vergiftiging) de details zal ik jullie besparen maar het is moeilijk kiezen of je eerst moet spugen of eerst moet poepen op zo'n moment.(geen idee wat ik koos) maar ik was volkome leeg. Ik ben die nacht even gaan google en het blijkt dat laap rauwe of niet compleet gegaard vlees is. Ik appte ally dat ik ziek was en dat ze me niet moest wekken om 5.30 voor de monnik ceremonie. Ik kreeg een appje terug dat zij net zo ziek was. Al met al hebben we de hele dag in het hostel door gebracht en iedereen die bij die nacht markt heeft gegeten had er last van. Eet daar dus nooit. Ik heb de hele dag door norrit geslikt om het tegen te werken. (Geweldig spul want het werkt) al met al hadden Ally en ik het hellemaal gehad met laos. Ik heb besloten om de kerst met lucy (ontmoet in chiang mai) en een vriend van haar in koh samui te vieren. Die dag dus de vliegtickets geboekt van luang prabang naar bangkok en de dag erna naar krabi en van krabi naar hanoi. Ally en ik waren aan het vloeken op laos niet te zuinig. We gingen vroeg naar bed en hopen dat we beter zouden zijn de dag erna. Vandaag heerlijk wakker geworden en een scooter gehuurd. We henben simon ontmoed uit zwede en we zijn naar de waterval gerede op de scooter heerlijke dag gehad. De warerval is in het midden van de jungle en je mag er in zwemmen. Het was een beetje koud maar daar gaf ik niet om (de rest van de weereld wel, je weet namelijk pas dat je echt wat stoms doet als anderen toeristen foto's van jou beginnen te maken. Eers dag ik ze zullen de waterval willen fotogrageren maar doen ik besefte. Zelfs als ik weg was van de waterval werden er foto's vsn me gemaamt. Al met al was het een klein paradijs. Zie foto's. Ally zoet morgen weer vroeg uit. Ze faat ons verlaten.mzzl

1. Mam:
    18 december 2016
    Weer leuk ook om je verslag te lezen.
    Hopelijk ga je nog een paar leuke dagen tegemoed in Laos zodat je daaraan ook wel mooie herinneringen overhoudt.